2009 yılı ve devamı 2010’un başlangıcı RYO açısından gerçekten epey zengin bir yıl oldu ve şüphesiz bu konudaki en büyük katkı efsanevi “Black Isle”ın iskelet takımından oluşan “Bioware” tarafından yapıldı. Önce Mass Effect adlı bir oyunu çıkartan grup bir anda gerek savaş sisteminde gerekse diyalog seçimlerinde farklı bir sistem geliştirerek oyuncuları büyülemeyi başardı. Ardından çıkan “Dragon Age” adlı oyun, neredeyse dünyadaki bütün oyuncular için 10 sene gibi inanılmaz bir süredir dünyanın en iyi RPG oyunu olan “Baldur’s Gate II”yi tahtından indirerek, tahtın yeni sahibi oldu. Her ne kadar oyun sistemindeki değişiklikler oyuncuları etkilese de esas vurucu nokta teknik detaylardan çok manevi detaylar olmuştu. Öyle ki, Ferelden’ı kurtarmak neredeyse boynumuzun borcu olmuş, Leliana ve diğerlerinin sadece piksellerden ve sayılardan oluşmadığını onlarında duygu, düşünce ve ruhları olduğunu fark etmiş ve hayatımızda olduğu gibi bu oyunda da ilişki kurmanın ve devam ettirmenin ne kadar zor olduğunu fark etmiştik. Ardından Bioware insanlardaki bu tutku sempatisini çok çabuk kavmış ve oyun çıktıktan 1-2 ay sonra DLC’leri ve oyunun ek paketini yayımlamıştı.
İşte bu zaman zarfında grup son Comic-Con’da düzenlenen bir dünya prömiyeri ile halka açık olarak Dragon Age II’yi oyun severlere duyurdu.
Comments
Post a Comment